Január - A célok kitűzésének a hónapja

Január - A célok kitűzésének a hónapja

A boldogságóra foglalkozásokat mindig mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal kezdjük.
Napimádás: a gyerekek körben állnak, karjukat rézsútos kitáró mozdulattal terpesztett tartásba emelik, s közben beszívják a levegőt, majd kar leengedéssel kifújják. Ezek a gyakorlatok pozitív pszichés változásokat indítanak a gyermekekben.

A téma feldolgozása mesével:
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje

A mese meghallgatása után a módszertani kézikönyv 123. oldalán található kérdések segítségével beszéltük meg a mese mondanivalóját.
Elmondhatták , hogy ki, mit szeretne elérni, mi a legnagyobb álmuk. Volt aki focista szeretne lenni felnőtt korában; más bogarakkal foglalkozó kutató; a kislányok közül néhány fodrász szeretne lenni;….
Amikor azt kérdeztem, hogy mit jelent számukra a boldogság, a legtöbben azt válaszolták: amikor mindenki együtt van otthon; együtt a család…

Mik a céljaid, mit szeretnél? – színezd ki! Munkafüzet 38-39. oldal. (Galéria 1-2.kép)

Délelőttönként gyakran előveszik, és felszabadultan játszanak a - Pozitív gyerek vagyok - személyiségfejlesztő kártyával,
(Galéria 3-4.kép) közben spontán módon fejleszthetik ki magukban a képességet arra, hogy pozitívan álljanak az élet dolgaihoz, hogy észrevegyék magukban és maguk körül azt, ami értékes, és megtanítja őket, hogy minden nap találjanak valami pozitívumot a mindennapi eseményekben, amelyeknek a segítségével könnyebben elérhetik a céljaikat, magabiztosabbá és kiegyensúlyozottabbá válhatnak.

Február –A megküzdés stratégiája      

„Malomkörzés”- relaxációs gyakorlat.
Álló helyzetben, karok magas tartásban, váltott karkörzés indítása lassútól, a legnagyobb sebességig.    

Téma feldolgozása mesével - Bezzeg Andrea: Aranykulcs
A mese meghallgatása után a kézikönyv 142. oldalán található kérdések segítségével beszéltük meg a mese mondanivalóját.

 Ha lenne egy aranykulcsod, mit nyitnál vele?...minden ajtót; titkos ládát ;
 Hol lenne a rejtekhelye?... elásva; polcon;
 Szoktál álmodni?...unikornisokkal; macskákkal; igazi monsteren (szörny) repülni;

Ha nem érzem jól magam, a következő dolgoktól jobb lesz a kedvem:
 Színezd ki!  mf: 45. old.

Hajótörés játék
Azt játszottuk el, hogy a gyerekek, egy tutajon hánykódnak a tengeren.( a tutaj egy kék textil) Mindenkinek a tutajon kellett maradnia , csak így szabadulhatott meg. Zenére kezdődött a játék. Amint elhallgatott a zene, mindig kisebbre hajtottuk a takarót .Összekapaszkodva kellett együtt megmenekülniük. Mindenki nagyon igyekezett , és sokat segítettek egymásnak is , hogy fent maradjanak a tutajon.

 

Március - Apró örömök élvezete 

Napimádás:  a gyerekek körben állnak, karjukat rézsútos kitáró mozdulattal
terpesztett tartásba emelik, s közben beszívják a levegőt, majd karleengedéssel
kifújják. Ezek a gyakorlatok pozitív pszichés változásokat indítanak a gyermekekben.

Téma feldolgozása mesével:
Bezzeg Andrea : Újra együtt
A meséhez színezhető illusztrációt találtak a gyerekek a munkafüzet 49. oldalán

Esős napon örömök:
A mai délelőtt időjárása kissé borongósabb és esősebb volt , így jó alkalom adódott arra is, hogy megkeressük a hétköznapok  apróbb örömeit, így előkerült a „ Pozitív gyerek vagyok „személyiségfejlesztő kártyajáték is. A gyerekek már ismerték a játék menetét,, így nagyon gyorsan bekapcsolódtak  az izgalmas kártyacsatába. A játék segítségével spontán módon fejleszthetik ki magukban a képességet arra, hogy pozitívan álljanak az élet dolgaihoz, és pozitívan szemléljék az élet mindennapi eseményeit.
 




 

Április: a megbocsátás gyakorlása

Malomkörzés :  álló helyzetben mindkét kar magastartásban, váltott karkörzés
lassan, majd fokozatosan gyorsulva.

Téma feldolgozása mesével :

Bezzeg Andrea : Tündéri bocsánat

A mese meghallgatása után a kézikönyv 176. oldalán található kérdések
segítségével beszéltük meg a mese mondanivalóját.
A mese feldolgozása során arra a kérdésre , elmondhatták, hogy :
 - mit tennének ha lenne egy varázspálcájuk, természetesen a
legtöbben egyből mindenféle különleges kívánságokkal álltak elő….
-  van-e olyan, akitől bocsánatot szeretnének kérni….
-  mikor köszönünk meg dolgokat…
-  kinek adnának piros szívet a csoportban…

Varázsszavak:- közös játék
Egy gyermek mond egy varázsszót : pld. sajnálom…,
majd megnevezi egy társát, és mond a szóval egy mondatot
- Sajnálom Y, hogy nem adtam oda reggel a játékot.
- Y lesz a következő ,aki mond egy varázsszót, és valakinek
üzenetet küld ezzel a szóval. Aki már sorra került, az leül.
A játék addig tart, amíg mindenki leül.





Május- Testmozgás hónapja


Relaxációs gyakorlat:

„Hervad a virágom, éled a virágom” A hervad szóra : a fej, váll, törzs, karok folyamatos ,laza előreengedése. Éled szóra: folyamatos , lassú visszaemelkedés egyenes testtartásba.

Téma feldolgozása mesével:
Bezzeg Andrea : A lusta király

A mese meghallgatása után a kézikönyv 197. oldalán található kérdések segítségével beszéltük meg a mese mondanivalóját.
Sorolj fel egészséges dolgokat !... a gyerekek többsége zöldségek és gyümölcsök nevét válaszolta;… a fiúk főleg a focizást, és más mozgásos tevékenységeket is megneveztek.
Mi az, ami árthat az egészségünknek?.. a mese mondanivalójából kikövetkeztetve sokan a lustaságot nevezték meg;… ill. azt, hogy ha nem csinálunk semmit;… egy figyelmes kislány szerint ha nincsenek barátaink.
Mi jut eszedbe a sportról?..jó, hogy lehet focizni; …meg lehet győzni;..erősebbek leszünk;..nem leszünk betegek.
Szabad mozgásos játék szervezése:

A csoportszobában, a parkettára felerősített tenyér-és talpnyomok segítségével egész délelőtt folyamán mindenki kedve szerint próbálkozhatott , fejlesztve ezzel a szem-láb koordinációt, az oldaliság megerősítését, egyensúlyérzéket, a szabad mozgás örömét, az egészséges életmód elősegítését.
 

Június - A fenntartható boldogság hónapja

Relaxációs gyakorlat
Napimádás:  a gyerekek körben állnak, karjukat rézsútos kitáró mozdulattal terpesztett tartásba emelik, s közben beszívják a levegőt, majd karleengedéssel kifújás. Ezek a gyakorlatok pozitív pszichés változásokat indítanak a gyermekekben.

A téma feldolgozása mesével
Bezzeg Andrea: Boldog erdő- Kerekerdő
A mese meghallgatása után a kézikönyv 216. oldalán található kérdések segítségével beszéltük meg a mese mondanivalóját.
Kerekerdő melyik részén lennétek szívesen , és miért?...a gyerekek több, mint fele, a Barátságházikót választotta; főleg a kislányok választották a Jótett-tisztást; a fiúk többsége a Jutalom-várat találta szimpatikusnak…
Melyik színű gyöngynek örültél volna a legjobban? ..a fiúk általában a kéket és a zöldet választották; a lányok a lilát, a pirosat, és a narancssárga színűt;

Szeretetfolyosó
A csoport tagjai alkottak két csapatot, és szorosan egymás mellé álltak fel egymással szemben. Olyan közel álltak fel, hogy egy társuk a folyosón, biztonsággal tudott áthaladni becsukott szemmel. Haladás közben  mindenki mondott egy kedves tulajdonságot róla,  amit kedveltek benne. Ha valaki nem szerette volna becsukni a szemét, nyitott szemmel is végig haladhatott.




 

Pálmonostorai Napsugár Óvoda és Szociális Szolgáltató

© 2022 - Minden jog fenntartva