Bemutatkozás

 Az óvodánk három főszereplője, a gyermek, az óvodapedagógus, a szülő. A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, s ebben az óvoda kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő szerepet tölt be. Nevelőmunkánk a családi nevelés elsőbbségét elismerve segíti és kiegészíti azt. Óvodánk nyitott a szülők számára, ahol betekintést nyerhetnek gyermekeik óvodai életébe, szülői értekezletek, befogadás, nyílt napok, közös programok, ünnepek alkalmával.

Fontos számunkra, hogy az óvodánkba járó gyerekeket szakértelemmel, legjobb tudásunk szerint neveljük. Nyitottak vagyunk az új módszerekre, szívesen próbáljuk ki azokat. 
Nevelő-oktató munkánk során mind a tervezés, mind a megvalósításkor olyan módszereket, munkaformákat, eszközöket alkalmazunk, amelyek az adott gyermekcsoportnak a legmegfelelőbbek. 
Fontos számunkra a gyerekek egyéni igénye, egyéni képességeik ismerete, fejlesztése, nagy hangsúlyt fektetünk a differenciálásra, az egyéni bánásmód alkalmazására.

Érdekes játékokkal, eszközökkel, a gyerekekhez közelálló témákkal motiváljuk őket, hogy aktívan vegyenek részt a tevékenységekben és minél tovább fenn tudjuk tartani érdeklődésüket. Hagyjuk őket tapasztalni, tevékenykedni. Arra biztatjuk őket, hogy önállóan gondolkodjanak, legyenek saját ötleteik.  Mindehhez biztosítjuk a nyugodt, derűs tanulási környezetet.

Az óvodában közvetlenül segítjük az iskolai beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások, képességek fejlődését.

Fontos számunkra, hogy a fenntarthatóságra nevelést a mindennapi gyakorlat részévé tegyük. Arra neveljük személyes példaadással a gyerekeket, hogy tartsák  tiszteletben a természeti környezetet. A környezetükkel való harmonikus kapcsolatot tanulni kell. Erre legalkalmasabb időszak a kisgyermekkor, amikor még a világra rácsodálkozó kisgyermek mindezt a tevékenységein keresztül sajátítja el. A játékos tanulás ereje felbecsülhetetlen és hatékonysága semmi más tanulási formához nem fogható. Az óvodánk dolgozói személyes példával pozitív mintát nyújtanak a környezettudatos magatartásra, az ökológiai szemléletformálásra, az egészséges életmód szokásainak megalapozására, az egészséges életvitelre.

Virtuális örökbefogadók vagyunk


 

2023. márciustól virtuális örökbefogadók lettünk. 
Támogatott kiskutyánk Tomika,aki a biatorbágyi Kóborka állatotthonban él.
Virtuális örökbefogadó program keretében elsősorban azoknak a kutyáknak keresnek támogatókat, akik esélytelenek az örökbe adásra (idős, krónikus beteg kutyusok), illetve hosszú időt vesz igénybe a rehabilitációjuk (nagyon félénk, súlyosan beteg, stb).
Az Adományt Tomika jólétére fordítjàk, legyen az valamilyen finomság, játék, életét könnyítő táplálék-kiegészítő, vagy számára nagyon fontos gyógyszer, vagy állatorvosi beavatkozás.
A bejáratnál kitett befőttes üvegbe gyűjtjük az adományt folyamatosan. Az összegyűlt pénzt elutaljuk,amit bizonylattal igazolni tudunk.
Adományozni senkinek sem kötelező. Természetesen nem nagy összegekre gondolunk, hiszen sok kicsi sokra megy.
Célunk formálni a gyerekek állatvédő szemléletét, hogy a gondoskodás fontosságát és jó érzését éljék át a virtuàlis örökbefogadó közösség tagjaként .
 
Lo
Hírek Tomikáról

Hírek Tomikáról

Tomika videóval köszönte meg a gyerekeknek és szüleiknek az újabb támogatást. A videó linkje a jobb oldalon található. A Kóborka Állatvédő Egyesület facebook oldala, szintén jobbra található.
https://www.facebook.com/koborkahu/videos/730568841853796
https://www.facebook.com/koborkahu

Állatvédelmi -kódex


Tagjai lettünk az Állatorvostudományi Egyetem Állatvédelmi Kódex aláírói közösségének 2023. márciustól. 
Büszkék vagyunk rá, hogy tagjai vagyunk egy olyan közösségnek is, akik fellépnek a felelős állattartásért és állatvédelemért.
A nyilatkozat aláírásával kifejeztük azon szándékunkat, hogy lehetőségeinkhez képest, tevékenységeink által,
aktív módon, példát mutatva teszünk a felelős állattartásért és állatvédelemért.   
Intézményünk dolgozói, gyermekei, családjai szívünkön viseljük az állatok jóllétét és teszünk is ennek érdekében ( élelem adománygyűjtés menhely számára, teknősünk , madaraink gondozása, virtuális örökbefogadás, ...). 


 

Boldog Óvoda vagyunk



Boldogságórák megvalósulása

Intézményünk 2019. szeptember 18.-án vehette át először a megtisztelő Boldog Óvoda címet. Nagy büszkeséggel töltött el bennünket, hogy óvodánk a 2019/20-as tanévben a Boldog Óvodák és Boldog Iskolák közösségéhez csatlakozhatott. A Boldogságóra program létrehozója a Jobb Veled a Világ Alapítvány, mely minden tanévre újra pályáztatja a résztvevő intézményeket. Büszkék vagyunk ,mert erre a nevelési évre is sikeresen pályáztunk , és újra elnyertük e címet. Óvodánk Pillangó csoportjában került újra bevezetésre  a program. Legfontosabb feladatunk a pozitív énkép alakítása, optimista életszemlélet elősegítése, az odafigyelés , és magunk ill. a társak tiszteletének  erősítése.
Az elmúlt időszak korlátozásai ellensúlyozásaként nagyon sokat segített a Boldogságprogram anyagának alkalmazása mindennapi gyakorlatunkban. A szakmai csomag és a weboldalról letölthető oktatási segédanyag segítségével sikerült a havi témákat sok-sok énekkel, mozgással, érdekes játékokkal feldolgozni. a gyerekek kreatívabbak, nyitottabbak lettek, kommunikációs készségük, memóriájuk, koncentrációjuk erősödött, fejlesztette azon készségeket, melyek segítségével könnyebben eljuthattak a problémák megoldásához. A boldogságfokozó technikák alkalmazása nekünk felnőtteknek is sok többletet nyújtott, boldogságteremtő képességünk, mentális egészségünk erősödését. A havi feladatok rendszeres elvégzése, bizonyos részek ismétlése, nagyon jól segítette és a továbbiakban is remélhetően szolgálni fogja kis közösségünk összetartását, a csoportszellem pozitív megerősödését. Megkönnyítette a sok önfeledt befogadó és elfogadó jellegű témafeldolgozás a beilleszkedés és a szeretetteljes vidám légkör kialakítását és fenntartását. A változatos módszerekkel történő téma feldolgozások rengeteg önfeledt percet adtak mindenki számára, a közösen megélt egészséges pozitív életszemlélet kialakulására és a nagyon fontos lelki béke megteremtésére adott nagyszerű lehetőséget csoportunknak. A következő nevelési évben is szeretnénk tovább folytatni a programot, hogy minél több gyermekünknél elősegíthessük a programra támaszkodva, önbizalmuk és érzelmi intelligenciájuk fejlesztését, megcélozva ezzel a későbbi kiegyensúlyozott felnőttkort. Az eltelt időszak tapasztalatai alapján örömmel mondható, hogy  gyermekeink  személyiségfejlődésére a pozitív lelkiállapot elérése , fenntartása milyen nagy hatással bír.
A kollégáim és az óvodában dolgozó szakemberek segítségével igyekszünk minden segítséget megadni ahhoz, hogy gyermekeink egyéni képességeihez mérten optimálisan fejlődjenek, és boldogan, tartalmasan töltsék az ovis élet mindennapjait.

A Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit.  Az egyes témakörök sorrendben:
Szeptember- A hála hónapja
Október- Az optimizmus hónapja
November- A társas kapcsolatok hónapja
December – A jócselekedetek hónapja
Január- A célok hónapja
Február- A megküzdés hónapja
                                                               
Március- Az apró örömök hónapja
Április- A megbocsájtás hónapja
Május- A testmozgás hónapja
Június- A fenntartható boldogság hónapja

Vincze Tiborné
Boldogságóra foglalkozásokat vezető óvodapedagógus
 

IKT eszközök alkalmazása az óvodánkban

Scottie Go - basic
  • Általa a gyerekek játékos módon megismerkednek a kódolás és az algoritmikus gondolkodás alapjaival 
  • Ingyenesen letölthető telefonos alkalmazás is elérhető hozzá. Az alkalmazás segítségével tudják a játékosok beolvasni a karton elemekből felépített kódot A sikeres beolvasás után Scottie végrehajtja az utasításokat, a játékosok pedig ellenőrizhetik, hogy helyesen oldották-e meg a feladatot.

Az IKT eszközöket régóta alkalmazzunk  a pedagógiai munkánk során (videó, laptop, CD lejátszó), de a kor előrehaladtával és az okoseszközök széles választékának betörésével, továbbá a pedagógus életpálya -modell bevezetésével egyre inkább elvárássá is vált használatuk, integrálásuk a pedagógiai folyamatokba.
A Bee-botot,a Scottie Go-t már ismerik a gyerekek és nagyon szeretik.
A gyerekek számára már jól ismert eszköz a tablet, több családban megtalálható otthon.

Tablet: 
Számos, az óvodában jól alkalmazható, az óvodáskorú gyermekek képességeit hatékonyan fejlesztő applikáció àll rendelkezésünkre.
Miért jó a tablet, annak integrálása az oktató -nevelő munkánk során???
...mert a jelenkor óvodás gyermekeit -Alfa-generació- írtó módon motiválja
...mert fenntartja a figyelmüket
...mert játékos módon fejleszti képességeiket
...mert számos érzékszervre hat
...és még sorolhatnám
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a sok előny mellett számolnunk kell veszélyeikkel is. Használjuk őket, de mértékkel, tudatosan,mint egy "színfoltot" a munkánk során. 
 Bee-bot 
  • A BEE-BOT egy méhecske formájú, gyermekbarát kivitelezású robot, amely legfeljebb 40 lépésig programozható. Pontosan 15 cm-es lépésekben mozog és 90°-ban fordul el.
  • Nagyszerű lehetőség az irányok tanítására, gyakorlására és a programozás alapismereteinek játékos módon történő elsajátításához. 
  • Szuper módon beépíthető a tematikus egységekbe, még vonzóbbá teszi a gyerekek számára az elsajátítandó ismereteket. Rendszeresen alkalmazzuk a témák feldolgozása során. 

"Egy konzerv" akció - 
Zöld óvoda tevékenység

Óvodánkban feladatul tűztük ki azon értékek, ismeretek, magatartásformák, szokások közvetítését, melyek felkészítik cseperedő gyermekeinket arra, hogyan óvhatják meg környezetüket,hogyan segíthetik a környezetükben lévő élőlényeket. Ezért évente több alkalommal konzervgyűjtő akciót szervezünk. A szülők, gyerekek által behozott konzerveket állatmenhelyre visszük, segítve ezzel a mindennapi boldogulásukat, példátmutatva vele a gyerekeknek. 

Pálmonostorai Napsugár Óvoda és Szociális Szolgáltató

© 2022 - Minden jog fenntartva